...:: WeLcome .::. Selamat Datang .::. Ahlan Wasahlan .::. Huanying ::...

Friday, May 15, 2009

macam Bagus??

haha saje je nk post pasal AF7 kali nie.. ye la da nk finaL da kan.. xde la layan sangat mcm dlu tp follow gak la skit2.. yg pasti peserta finaL fav aku kali ni adalah Hafiz dan Akim. tp paling fav si Hafiz ar.. yg laen tu bukan xbest ke xbagus.. tp suCks ajee.. haha.. except si ariL tu oke2 je la.. so taw la sape2 yg sux kan.. haha.. k saje nk promote dorg kt sini.. vote la kalao rasa2 berminat.. aku pon xvote lg sape2 untuk season kali ni.. tnggu malam finaL jerr..


dan di bawah ni ada sedikit info pasal mereka.. layan.. zaSss.. terjahh..


Nama Penuh :
Mohd Hafiz Bin Mohd Suip

Nama Manja :
Abang (haha gilak manja la..)

Umur:
19 Tahun (hadek2)
Tarikh Lahir :
27 Februari 1990
Agama
Islam
Bangsa
Melayu
Status
Bujang
Asal
Kuching, Sarawak
Tinggi
170cm (adoii nmpak je pendek tp tnggi dari aku..)
Berat
68kg
Hobi
Memancing
Pengalaman Bidang Hiburan
Menyertai pertandingan nyanyian di Kuching, Sarawak.
Penyanyi Idola
Faizal Tahir (xbest)
Impian
Berjaya dalam pelbagai bidang satu hari kelak. (ayat skema jerr)
Adik-beradik
Sulung daripada tiga beradik (nmpak cam bongsu jer)
Deskripsi: Anak muda dari Sarawak ini mula menyanyi sejak umur 10 tahun. Mendapat dan mengasah bakat melalui pelbagai pertandingan nyanyian di sekitar Kuching. Bukan sekadar menyanyi, dia juga mampu memasak dengan baik
Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Semasa umur saya 10 tahun, itulah kali pertama saya menyanyi di khalayak ramai ketika menyambut hari jadi nenek saya di majlis besar-besaran. (wow giler best bfday nenek dia)
Adakah anda pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak pernah
Apakah bakat lain yang anda miliki?
Memasak di dapur. (chef wan sangat)
Apakah matlamat hidup anda?
Berjaya dalam hidup (semua org nk berjaya hokey)
Siapakah Bintang Akademi Fantasia pilihan anda?
Kaer, Vince, Bob dan Aizat. (bob?? cannot go la weyh..)
Perkara paling menyedihkan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Tiada (alhamdulillah)
Apakah saat yang paling mengembirakan dalam hidup anda?
Mendapat tawaran memasuki Akademi Fantasia (mngampu sangat.. haha..)
Apakah halangan terbesar yang pernah anda alami?
Tiada (patutnya aril,isma,YAZID?? dan akim la)
Apakah pengalaman paling manis/pahit?
Kenangan manis saya ialah ketika keinginan saya untuk mendapat lesen memandu tercapai oleh ayah saya. (ha?? xpaham?? ayah dia amek lesen untuk dia?? haha)
Senaraikan tiga peristiwa penting yang telah berlaku dalam Malaysia pada tahun 2007-2008
Kenaikan harga minyak (alert isu semasa)
Hari Kemerdekaan Malaysia ke-50 (patriotik)
Peristiwa tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. (isu sama ngn akim.. korg meniru ni..)
Apakah yang anda lakukan sekiranya tidak terpilih ke Akademi Fantasia 7?
Menyambung pelajaran saya (layaklah.. blajo kay..)
Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Saya ingin memberhentikan peperangan di dunia dan membawa keamanan. (amin..)
Sekiranya suara anda diambil kira, apakah perubahan yang ingin anda lakukan ke atas Malaysia dan kenapa?
Saya ingin meletakkan industri muzik Malaysia ke persada dunia. (verangan tinggi.. bagus..)
Jika anda berpeluang melancong di bulan, siapa/apa yang ingin anda bawa bersama?(1 sahaja) kenapa?
Saya akan membawa bendera Malaysia dan ingin memasak masakan Malaysia di bulan. (hahaha.. adoi..)
Sekiranya anda mempunyai binatang peliharaan, apakah ia dan namanya?
Saya ingin memelihara hamster dan di beri nama Coco. Ini kerana saya ingin melihat
Hamster tersebut memahami kehendak tuannya seperti dalam filem Home Alone 3. (sama ar.. cam best je ade binatang yg paham)
Jika anda menjadi haiwan, apakah haiwan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Helang, kerana helang mempunyai penglihatan yang tajam, mempu terbang dengan tinggi dan bebas dan kuat. (tolong la astro.. hina bunyi nye.. xnk la aku jd hewan..)
Sebutkan 3 aset yang ada pada diri anda?
Peramah
Suka mencuba sesuatu yang baru (wow)
Tidak mudah putus asa.

================

(adoi muke kaw akim.. haha..)
Nama Penuh :
Afiq Hakim bin Ahmad

Nama Manja :
Akem

Umur:
18 Tahun
Tarikh Lahir :
18 Januari 1991
Agama
Islam
Bangsa
Melayu
Status
Bujang
Asal
Johor
Tinggi
179 cm
Berat
65 kg (pesal berat kaw lebey kurang je ngn hafiz??)
Hobi
Bermain bola sepak
Pengalaman bidang hiburan
Pernah menyertai sebuah rancangan realiti (oiam3)
Penyanyi Idola
Jason Mraz (hamboi international)
Impian
Menjadi penyanyi
Adik-beradik
Ketiga daripada empat beradik
Deskripsi: Jejaka lepasan SPM dari Johor ini begitu teruja untuk mengabdikan diri dalam dunia hiburan tanah air. Mempunyai bakat dan kesungguhan yang tinggi untuk memajukan diri. Kepayahan masa lalu menjadikannya seorang yang berjiwa kental
Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Menyanyi pada umur 7 tahun dan ibu saya menyuruh supaya jangan menyanyi kerana suara saya sumbang. (sentap.. haa mak, tgk anak mak ni ha.. berjaya da masok AF)
Adakah anda pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak
Apakah bakat lain yang anda miliki?
Bermain bola dan bermain gitar
Apakah matlamat hidup anda?
Berjaya dalam hidup dan menjadi penyanyi.
Siapakah Bintang Akademi Fantasia pilihan anda?
Stacy kerana dia mempunyai stamina atau tenaga yang luar biasa.
Perkara paling menyedihkan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Tiada. (alhamdulillah)
Apakah saat yang paling mengembirakan dalam hidup anda?
Mendapat motorsikal. (tahniah)
Apakah halangan terbesar yang pernah anda alami?
Mengambil peperiksaan SPM
Apakah pengalaman paling manis/pahit?
Berpindah ke rumah baru kerana penat memunggah barang.
Senaraikan tiga peristiwa penting yang telah berlaku dalam Malaysia pada tahun 2007-2008
Kejadian tanah runtuh Bukit Antarabangsa (lebey kurang kan dgn hafiz.. korg meniru ea?)
Pilihan Raya Umum

Apakah yang anda lakukan sekiranya tidak terpilih ke Akademi Fantasia 7?
Mencari kerja dan menunggu surat kemasukan atau sambung belajar. (bagus2..)
Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Menghalau Israel dari bumi Palestin. (bagus2.. berjiwa kental)
Sekiranya suara anda diambil kira, apakah perubahan yang ingin anda lakukan ke atas Malaysia dan kenapa?
Memajukan pasukan bola sepak Malaysia, kerana bola sepak Malaysia jauh ketinggalan dan cara permainan yang lapuk. (sokong ar jgk)
Jika anda berpeluang melancong di bulan, siapa/apa yang ingin anda bawa bersama? (1 sahaja) Kenapa?
Ibu, sebab dia susah payah membesarkan saya. (suwit..)
Sekiranya anda mempunyai binatang peliharaan, apakah ia dan namanya?
Kucing dan namanya Tom sebab saya suka kucing. (haha ok la tu, hafiz tikus.. bole main kejar2 ngn kucing kaw)
Jika anda menjadi haiwan, apakah haiwan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Saya nak jadi Helang, sebab dapat terbang tinggi dan tiada bahaya dari pemangsa. (sama kot ngn hafiz.. adoi korg nie.. kaki tiru betul.. mesti time isi form duk same2 nie..)
Sebutkan 3 aset yang ada pada diri anda?
Bakat nyanyian
Berkeyakinan tinggi (nmpak ar tinggi dia..)
Bersungguh-sungguh

========

tu je la sedikit informasi yg hendak dikongsi..



*segala informasi di dapati dari www.astro.com.my/akademifantasia

9 comments:

awatachilovestory said...

amboii peminat btol ko ni haha
x leh blah kahkah

ejans said...

biaq p la.. cek yg minat.. hahaha..

ash_hafriz said...

apesal ko ckp cam mak2 sgt??
x payah pon xpe kot...

ejans said...

suke ar.. blog haku.. bc terms n cnditions hokey..

awatachilovestory said...

bagam x bole blah hahah
ntah2 airil mnang haha
vote for airil!!!!!

ejans said...

haha terBUKTI hafiz menang.. hahaha..

maRYza said...

suke akim!!
gler hot!
xsuke aril..
poyo jer

ash_hafriz said...

sokong la hafriz..
vote for hafriz..
huh..ade ke?
hehehe

ejans said...

haha baru prasan.. atip ye ye je fanatik aril.. tp eja name dia 'airil'.

ape kes ni atip?? ptt la dia xmenang. kaw afundi airil ni.. hahahaha..

nak baca lagi??? | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |