...:: WeLcome .::. Selamat Datang .::. Ahlan Wasahlan .::. Huanying ::...

Sunday, April 11, 2010

Kini terbanglah dikau..

 Dahulu terdapat seekor anak burung yg telah kehilangan ibu dan keluarganya.. jatuh jauh dari sarangnya.. lalu aku ambil dan bersihkan ia.. dan menjaganya sehingga ia betul2 rasa selesa.. seperti berada dekat dengan ibunya walaupun layanan itu tidak pernah mungkin sama.. tp cukuplah sekadar menemaninya sentiasa hanya untuk melihat ia bahagia, memberi ia cukup makan, kelengkapan dan paling penting tidak akan berasa kesepian..

Waktu semestinya akan senantiasa berputar.. mungkin ia sudah dewasa dan sudah tiba waktunya untuk ia terbang mencari kawanannya dan hidup bersama-sama .. terbang bersama.. mencari makan bersama.. dan tinggal bersama..

Kini terbanglah engkau ke tempat yang mampu menggembirakan mu itu.. kerna aku tidak lagi dapat menjagamu.. kerna aku telah tahu kamu bisa untuk berdikari sekarang.. kamu tidak akan sunyi lagi seperti suatu ketika kamu aku jumpai dahulu.. aku kini gembira melihat mu mampu hidup bahagia.. tiada lagi kerisauan akan hidupmu..

Sungguhpun berat melepaskan kamu.. mengenangkan kita tidak akan seperti dulu.. tp aku gembira engkau burung, kini bisa hidup tanpa kesunyian bersama kawanan mu... 

=)

2 comments:

Anonymous said...

sejak bile ko jd mcm aku pecinta hewan????

ejans said...

tu lahh nk jd pencinta hewan ni xperlu ditunjuk2.. ia lahir dari hati kita.. huwahhaha..

nak baca lagi??? | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |